Kyläyhdistyksen hankkeet

Kaikki vesankalaiset voivat osallistua edelleen vieraslajien kitkemistalkoisiin omalla ajalla. Koulun kentän risteyksessä on mm. runsaasti luonnon monimuotoisuudelle haitallista jättipalsamia. Sen kitkeminen ei vaadi erityisempiä työvälineitä ja se olisi tärkeä saada vedettyä juurineen pois maasta. Missä muualla olet nähnyt jättipalsamia? Saa ryhtyä kitkemään!

Jättiukonputki puolestaan edellyttää kitkemisessä varovaisuutta ja lapion sekä suojalasit, hanskat ja pitkähihaisen paidan / takin, sillä sen poistamisesta saattaa saada palovammoja. Jättiukonputkesta voi tehdä myös ilmoituksen kaupungin puutarhaosastolle, ja kysyä lisätietoja poistoon. Jättiukonputken "näivettäminen" saattaa viedä jopa 10 vuoden ajan.

Ilmoita yleisillä paikoilla tekemäsi kitkemistunnit sähköpostilla: vesangankyla@gmail.com. Tekijä, päivämäärät, kellonajat sekä saat myöhemmin allekirjoittaa työsi. Jatketaan kitkemistä myös keväällä 2023.

Kitkemistunteja vastaan saamme Jyväsriihen Virtaa-hankkeesta apurahaa, jolla aiomme hankkia piknik-pöydän ja kuntoiluvälineitä uimarannan tuntumaan ensi kesänä 2023.