Bloginurkka: Vesankaan saadaan kyläkauppa

13.5.2023

Vesankaan on tulossa pieni päivittäistavarakauppa Vesankajärventien varteen lähelle Keuruuntietä. Aikoinaan tontilla on jo toiminut elintarvikekioski ja nyt paikalla on jätteiden lajittelupiste. Tulevasta kaupasta saa perus-elintarvikkeita ja kaupan yhteyteen on tulossa myös pakettien noutopiste.

Vesankaan saadaan kyläkauppa

Kaupan on tarkoitus toimia osittain itsepalveluperiaatteella, mutta mahdollisuuksien mukaan paikalla on myyjä, erityisesti lapsiasiakkaita ajatellen. Aikataulussa on vielä paljon muuttujia, mutta tavoitteena on saada kauppa auki syksyyn mennessä

Tulevina kauppiaina toimivat tuoreet vesankalaiset Ellen ja Risto Kortetjärvi. "Rakensimme omakotitalon Vesankaan vuonna 2021. Jo rakennusaikana kaipasimme lähikauppaa, kun pikku-ostoksiakin varten piti ajaa aina Palokkaan tai Keljoon asti. Siitä se idea kaupan perustamisesta lähti."

Kaupan vaiheita voi seurata Vesangan kyläkaupan Youtube-kanavalla ja Facebook-sivulla. Tervetuloa seuraamaan! Palautetta ja ehdotuksia voi antaa somen kautta tai suoraan kauppiaille. Terveisin: Risto ja Ellen