Sikosaareen on saatu uusi grilli

15.12.2021

Kyläyhdistyksen talkooporukka on toteuttanut uuden grillin Sikosaaren laavun eteen sekä puuvajan uusimista. Grilli on normaalia isompi ja sen sisällä on tulitiilien päällä kahdella eri tasolla olevat makkararitilät.

Sikosaaressa on siis erinomainen mahdollisuus pitää ulkoliikunnasta taukoa ja syöda laavulla omia retkieväitä. Laavun viereen on tulossa myös Hirrenveiston toteuttama hirsinen pöytäryhmä sekä tukevat penkit grillin ympärille.

Vesankajärven jäälle on jo saatu kuntoon jäätie, jota pitkin pääsee (pakkaskelillä) luistellen, kävellen tai hiihtäen kulkemaan koulun rannasta Sikosaareen asti. Reitin pituus on n. 2,6 km. Lisäksi saaren ympäri on myös aurattu luistelureitti.

Rahaa Kyläyhdistys sai Virike-teemahankkeeseen liittyen maaseuturahastosta. Hanke tuo Vesankajärven liikkujille ympäristöviihtyvyyttä, kun Sikosaaren laavun ympäristön kehittäminen parantaa mahdollisuuksia levähdykseen sekä eväiden nauttimiseen. Talven jälkeen taukoilevat ihmiset pääsevät myös venyttämään kehojaan uudella rekillä ja tasapainoilemaan pölkyillä.